Betingelser

1. Generelt

Disse kjøpsvilkårene gjelder for alle kjøp gjennomført hos PokeWorld.no. Nettbutikken eies og drives av:

Firmanavn: PokeWorld

Organisasjonsnummer: 

E-post: support@pokeworld.no

Adresse: Stokkaveien 43 Stavanger 

Ved å bestille varer fra vår nettbutikk, aksepterer du disse vilkårene. Kjøpet er regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven og øvrig gjeldende norsk lov.


2. Priser og betaling

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inklusive merverdiavgift (MVA) med mindre annet er spesifisert. Den totale kjøpesummen, inkludert eventuelle fraktkostnader, fremkommer før bestillingen bekreftes.

Betaling skjer gjennom sikre betalingsløsninger levert av våre samarbeidspartnere (f.eks. Vipps, Klarna, Stripe).


2.1 Prisvariasjon og markedsverdi

Mange av våre produkter, særlig samlekort og eksklusive utgaver, prises i henhold til dagens markedsverdi, som kan svinge raskt basert på tilbud, etterspørsel og valutakurser. Prisene i nettbutikken vår reflekterer dette, og kan endres uten forvarsel.

Vi forbeholder oss retten til å justere priser løpende. Prisene som gjelder for ditt kjøp er de som fremkommer i kassen ved bestillingstidspunktet. Det gis ingen prisjustering i etterkant dersom produktet senere settes ned eller øker i pris.


3. Levering

Normal behandlingstid er 1–2 virkedager. Leveringstid varierer etter valgt fraktmetode og transportør. Forsinkelser som skyldes tredjeparts fraktleverandør ligger utenfor vår kontroll.

Kjøper er ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse. Uavhentede pakker vil kunne belastes med et gebyr for frakt og administrasjon, jf. forbrukerkjøpsloven § 40.


4. Angrerett

I henhold til angrerettloven har du 14 dagers ubetinget angrerett ved kjøp fra nettbutikken, regnet fra den dagen du mottar varen.
Angreretten gjelder kun dersom varen returneres i uåpnet, ubrukt og original stand.

Unntak fra angrerett:

I henhold til angrerettloven § 22, bokstav g og h, gjelder ikke angreretten for:

 

  • Produkter hvor forseglingen er brutt, og det av hygieniske eller kommersielle årsaker ikke er egnet for retur.
  • Produkter med tilfeldig innhold, som boosterpakker, mystery-bokser eller lignende, hvor verdien avhenger av ukjent innhold og forseglingen er brutt.

 

 

 

 

 

5. Reklamasjon

Du har i henhold til forbrukerkjøpsloven rett til å reklamere på feil eller mangler ved produktet i opptil 2 år (5 år for produkter ment å vare vesentlig lenger).

Feil må meldes innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen, jf. forbrukerkjøpsloven § 27.

Merk: Små produksjonsvariasjoner på samlekort eller objekter (f.eks. sentrering, kantmerker, fabrikkriper) regnes ikke som reklamasjonsgrunn. Dette anses som vanlig ved masseproduserte samleobjekter og ligger innenfor normal produktvariasjon.

 

 

 

 

6. Retur og kontroll

Returer skal forhåndsgodkjennes og returneres i uåpnet og salgbar stand, i original emballasje.

Ved retur av produkter med tilfeldig innhold (f.eks. Pokémon boosterpakker, mystery-bokser, figurer med blindbokser) forbeholder vi oss retten til å nekte refusjon dersom det foreligger mistanke om manipulasjon, bytte av innhold, åpning eller brudd på forsegling.

Kunden har ansvar for at returen er korrekt emballert. Returfrakt dekkes av kjøper med mindre annet er avtalt.

 

 

 

 

7. Ektehet og distribusjon

PokeWorld.no selger kun offisielle varer fra autoriserte distributører. Produkter fra Pokémon og Pop Mart er kjøpt inn gjennom godkjente kanaler. Vi benytter QR-koder og/eller offisiell verifikasjon der det er tilgjengelig.

Ved tvil om produktets ekthet, ta kontakt med oss for veiledning før retur.

 

 

 

 

8. Ansvarsbegrensning
PokeWorld.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av forsinkelse, defekt vare eller tap av forventet verdi ved åpning av tilfeldige produkter (f.eks. samlekort).

Vi gir ingen garanti for spesifikt innhold i produkter med tilfeldig innhold (boosterpakker, mystery-bokser etc.).

 

 

 

 

9. Tvister og lovvalg

Eventuelle tvister søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du som forbruker kontakte Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget. Tvister reguleres av norsk rett, og verneting er etter tvisteloven § 4-5.

 

 

 

 

10. Kontaktinformasjon

Email: Support@pokeworld.no



Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

13) Se lov av 01. mars 2017 Lov om Forbrukerklageutvalget (forbrukerklageloven).